Als ondernemer, zaakvoerder, HR-manager of enthousiast werknemer streef jij naar een waarderende organisatiecultuur in je bedrijf?

Welkom!

Super dat er mensen als jij zijn die hun verantwoordelijkheid opnemen en zich hierbij graag laten inspireren door anderen.

Las je al hoe ik jouw organisatie als kantelaar kan helpen als organisatiecoach en waarin mijn aanpak verschilt met die van andere dienstverleners?

Weet je dat ik verschillende rollen kan opnemen en kan komen inspireren rond bepaalde thema’s die ondersteunend werken voor een zonnige organisatiecultuur?

Dan heb je begrepen dat ik bepaalde aspecten volledig van jou of je team(s) kan overnemen, of erbij kan komen helpen en dit zowel op structurele basis of ad hoc. Samen bekijken we wat best werkt…

Concreet luister ik in eerste instantie graag actief naar jou, om te peilen op welk kantelpunt jij of je team of je organisatie zich bevindt, om in te kunnen schatten of ik iets voor jou of je organisatie kan betekenen, dan wel of ik collega's heb in mijn netwerk die behulpzaam kunnen zijn.

 

Waarom zou je voor een kantelaar kiezen?

Omdat ik enthousiaste, tevreden klanten heb, dit is wat zij zeggen:

Ilse heeft de ongelooflijke gave om het verborgen potentieel en talent in mensen aan te spreken en te activeren. Ze blinkt uit in het out-of-the-box, of beter het out-of-het-rationele denken, zonder daarbij de economische realiteit van een bedrijf uit het oog te verliezen.

Zij vindt pragmatische oplossingen voor problemen die onoplosbaar bleken.

Iedereen bruist van energie na een gesprek met Ilse. Heel aanstekelijk en tegelijkertijd bijzonder uniek.

Marc Schijvaerts, over mijn organisatie- & communicatieadvies in het kader van een ESF-dossier rond mensgericht ondernemen

Independant Business Consultant & Managing Director, PeopleWare

Voor elke vraag rond werken met mensen biedt Ilse wel een oplossing, echter niet door meteen een antwoord te geven. Door wedervragen te stellen laat ze u zelf tot een antwoord komen, zoals een topcoach dat doet!

De belangrijkste les die ik van haar leerde: "Wil je iets bereiken/veranderen, begin er dan zelf gewoon mee"

Adriaan Peeters

Analyst/Project Manager, Peopleware

Bedankt Ilse,
We zijn nu net meer dan een jaar bezig en de eerste resultaten zijn al goed zichtbaar.

Dirk Couck, over mijn organisatie- & communicatieadvies in het kader van een ESF-dossier rond mensgericht ondernemen

COO, Peopleware

Door frustraties binnen de organisatie werd Ilse ingeschakeld in ons bedrijf om ons hierbij te faciliteren.
Ik was aangenaam verrast van de dynamiek die zij meebrengt en de mensenkennis die zij naar voor brengt. Je voelt je niet als een nummer, maar ze weet echt de mensen persoonlijk te begeleiden en handige tips te geven.

Kortom, de afgelopen 2 jaar die ik regelmatig met haar heb kunnen werken, waren altijd zeer leerrijk.

Tom Crommen

Software Engineer, Peopleware

Bij het ESF dossier hadden we geen idee hoe we dit moesten aanpakken. Dit was heel anders dan een doorsnee informaticaprobleem. Ilse heeft onze groep op weg geholpen om te bepalen hoe we te werk zouden gaan. Daarbij heeft ze ervoor gezorgd dat we zelf onze te bewandelen weg zochten.

Ook heeft ze een op maat gemaakte opleiding Communicatie gegeven. Iedereen heeft hierbij iets opgestoken doordat ze haar opleiding aanpast aan de deelnemers.

Kenmerken: enthousiasme, dynamisme en persoonlijke aanpak.

Guy Stals

.net Ontwikkelaar, Peopleware

Ilse gaf als HR & Communicatiemanager mee gestalte aan de waardengedreven en mensgerichte bedrijfscultuur van Greggs. Ik waardeerde haar kritische kijk, de manier waarop ze dingen in vraag stelde en verbeteringen aanbracht.

Zij ziet de kwaliteiten in anderen en weet mensen aan te trekken, te motiveren, te horen en te verbinden met een organisatie.

Bovendien beschikt Ilse over veel zelfkennis en weet ze goed wat ze beter aan anderen overlaat. Elke organisatie zou één 'Ilse' in dienst moeten hebben, om de boel scherp te houden en innovatief te blijven. De handleiding die bij haar eigenzinnige profiel hoort, kan je bij mij bekomen, 'autonomie en vertrouwen' zijn sleutelwoorden daarin.

Wim Jespers over mijn (voormalig) rol als HR & Communicatiemanager

Voormalig General Manager, Greggs (of Belgium)

Omdat je medewerkers het beste van zichzelf zullen geven en klanten dat meteen merken (*)

Mijn belangrijkste meerwaarde tijdens de periode dat ik in jouw organisatie of bedrijf aanwezig ben, is dat ik medewerkers daadwerkelijk betrek in het traject en zij zich hierdoor écht gehoord voelen, waardoor ze zich (nog) beter kunnen en willen verbinden met de organisatiedoelen. Tenzij ze zouden ontdekken dat er geen match (meer) is tussen hun persoonlijke- en de organisatiemissie en ze beter elders aan de slag gaan: in dat geval is die beslissing ook de beste voor beide partijen.

(*) aandeelhouders trouwens ook

Omdat mijn empathisch vermogen garant staat voor een aanpak met diepgang

Het is mijn talent om een veilige context te scheppen waarin mensen zichzelf kwetsbaar durven op te stellen.

Medewerkers vertrouwen mij makkelijk essentiële en gevoelig liggende zaken toe, vertellen mij meer dan eens meer dan ze rechtstreeks aan hun werkgever durven vertellen. Omdat de vertrouwelijke relatie tussen mezelf en de medewerkers de sleutel is van mijn aanpak, koester ik die vertrouwelijkheid. Het is zelfs een voorwaarde zonder dewelke ik nooit een samenwerking aanga.

In ruil voor die vertrouwelijkheid, krijg je van mij gedegen advies dat rekening houdt met de onderliggende behoeften en gevoelens van de mensen die de organisatie vormen. Dat is immers 'de potgrond' van menselijk gedrag, van bedrijfscultuur...

 

Omdat ik geen ja-knikker ben, die heb je al genoeg rondom je heen...

Problemen kan je niet oplossen op dezelfde manier als ze gecreëerd zijn…soms kan je ze zelfs niet oplossen met de mensen die ze - heel vaak onbewust - geschapen hebben. De frisse kijk van een buitenstaander die graag de status quo uitdaagt, is erg verhelderend. Mensen die zich graag omringen met ja-knikkers hebben aan mij geen goede sparring partner, laat dat duidelijk zijn.

Een goede context scheppen waarin bevlogen medewerkers kunnen, mogen en willen excelleren, betekent aan de slag gaan met het verbinden van missie, merk en medewerkers. Zoiets vraagt om strategisch kijken en luisteren, over departementsgrenzen en hiërarchie, vaak ook over de eigen organisatiegrenzen heen. Het vereist graven op veelal onontgonnen terrein, peilen naar onderliggende behoeften en gevoelens en je moet heilige huisjes in vraag durven stellen. Dat vraagt tijd en specifieke vaardigheden die soms niet of onvoldoende intern aanwezig zijn. Door met mij als externe kantelaar te werken, behouden de interne medewerkers de focus op hun taken, rollen en verantwoordelijkheden én worden ze tegelijkertijd betrokken in het proces van het kantelen.

Dankzij meer dan 22 jaar beroepservaring in verschillende rollen & sectoren en op verschillende hiërarchische niveaus, zie ik snel verbeteringsmogelijkheden waarvoor de eigen mensen soms blind zijn geworden & slaag ik erin hierover te communiceren met mensen op al die niveaus. Als externe kan ik makkelijker belemmerende overtuigingen duiden die leiden tot bepaald gedrag: ook daar speelt intern soms bedrijfsblindheid. Het vraagt veel moed om als intern medewerker ‘de olifant in de kamer‘ te durven benoemen, terwijl dat benoemen voor mij als externe minder gevoelig ligt door de samenwerking die beperkt in duurtijd is.

Ik hou er immers aan mezelf misbaar te maken, dankzij kennisoverdracht tijdens mijn opdracht: als opdrachtgever moet jij op een bepaald moment zonder mijn aanwezigheid verder kunnen. Zo blijft mijn objectiviteit gegarandeerd en kan ik nog meer organisaties en individuen inspireren en mijn missie waarmaken.

 

Maar overtuig vooral jezelf: stel mij jouw vraag
  • Vul hier je e-mailadres in waarop ik jou mag contacteren. Misschien wil je graag een privé-mailadres ingeven.
  • Vul hier je telefoonnnummer in zodat ik je telefonisch kan contacteren, dat is wat persoonlijker dan via mail. Vul het in zoals dit voorbeeld: +32 xxx xx xx xx. Bezorg je mij liever (nog) niet je telefoonnummer? Geen probleem, dit is geen verplicht veld.
  • Vul hier jouw vraag of mededeling in. Wil je graag gebeld worden voor een verkennend kennismakingsgesprek? Wil je hier jouw vraag of opmerking kwijt? Wil je meer informatie ontvangen? Of wil je gewoon 'goed bezig!' zeggen? Kantelen begint in elk geval hier:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Share This